Mobiilioppimisen kurssi innoitti minua kokeilemaan Padlettia.
Otimme maantieteen ensimmäisellä ja ainoalla lukion pakollisella kurssilla huomioon
kansainvälisen vammaisten päivän 3.12.2017 seuraavalla tavalla. Ja samalla harjoittelin opettajana
Padletin käyttöä opetuksessa.
Pyysin opiskelijoita kiertelemään ympäri Lyseota 10–15 minuuttia ja valokuvaamaan esteettömyyden hyvin huomioivat tai huonosti huomioivat kohteet. Valokuvat tuli laittaa yhteiseen Padlet-hyllyyn. Tässä linkki paritöiden pohjalta koostuneeseen Padlettiin, joka on upotettu myös alle.
Pyysin opiskelijoita kiertelemään ympäri Lyseota 10–15 minuuttia ja valokuvaamaan esteettömyyden hyvin huomioivat tai huonosti huomioivat kohteet. Valokuvat tuli laittaa yhteiseen Padlet-hyllyyn. Tässä linkki paritöiden pohjalta koostuneeseen Padlettiin, joka on upotettu myös alle.
Havaintoja: Valokuvien lataaminen Padlettiin vie aikaa. Välillä Padlet-palvelu ei toiminut lainkaan – ruuhkan takia. Kenties valokuvien pakkaaminen pienempään kokoon sujuvoittaisi Padlet-hyllyn toimintaa.
Jatkossa taidan pyytää jonkinlaista valokuvien muokkaamista ennen kuin opiskelijat lataavat valokuvan Padlettiin. Opiskelijoista oli mukava kierrellä pareittain ympäri koulua. Keskustelu vammaisuudesta ja esteettömyydestä onnistui mutkattomasti pienen koulukierroksen päätteeksi.
Sirpa Anttila-Muilu
biologian ja maantieteen opettaja
Oulun Lyseon lukio
biologian ja maantieteen opettaja
Oulun Lyseon lukio
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita kommenttisi loppuun vähintään etunimi ja sukunimesi ensimmäinen kirjain, jos julkaiset kohdasta NIMETÖN, jolloin nimesi ei näy Google-tunnuksestasi. Kommentti kannattaa aina kopioida itselle ennen kuin valitsee JULKAISE, sillä valitettavasti toisinaan viesti siinä vaiheessa katoaa.