maanantai 29. tammikuuta 2018

Mobiililaitteiden hyödyntäminen oppitunneilla

Hei!

Olen käyttänyt sekä kurssien aloitukseen tai oppituntien teemoihin liittyen paljon answergardenia, jolla saa kätevästi ja nopeasti tehtyä kysymyksen vaikkapa nyt siitä mitä sinulle tulee mieleen sanasta filosofia? Vastauspohjasta, jossa eniten vastatut sanat tulevat suuremmalla ja tummemmalla on helppo lähteä rakentemaan oppituntia eteenpäin. Answergardeniin ohjaan oppilaat QR-koodin avulla, jonka luon mobiililaitekoulutuksessa neuvotun osoitteen http://www.qr-koodit.fi/generaattori avulla. Kyseiseltä sivulta oppilaat voivat halutessaan ottaa linkin suoraan Snapchatilla tai QR-koodilukijalla, jos ovat sellaisen puhelimeensa ladanneet. Ne joilla ei ole Snapchatia tai lukijaa näkevät samalla siivulla myös koko linkin osoiteen. Jaan QR-koodin avulla nykyään kaiken lisämateriaalin mm. nettiartikkelit, kyselyt jne..

Suunnittelin koulutuksessa myös Aurasma-sovelluksen käyttöönottoa johonkin ryhmätyöhön esim. uskonnon kursseihin, niin että oppilaat voisivat kiertää valmiita ryhmätöitä luokassa etsien lisättyä todellisuutta kuvien kautta, mutta en ole vielä ehtinyt asiaan tarpeeksi perehtyä.

Padlet-sivustoa olen käyttänyt myös ryhmätöiden pohjana tai vaikkapa uskonnon kursseilla kun on pitänyt jakaa jokin havaintokävelyllä otettu kuva johon liittyy jotenkin uskonnot.
Sari V.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita kommenttisi loppuun vähintään etunimi ja sukunimesi ensimmäinen kirjain, jos julkaiset kohdasta NIMETÖN, jolloin nimesi ei näy Google-tunnuksestasi. Kommentti kannattaa aina kopioida itselle ennen kuin valitsee JULKAISE, sillä valitettavasti toisinaan viesti siinä vaiheessa katoaa.